مشاورعالی وزیر بهداشت:ساختار بیمه تسلیم تورم و فشارهای هدفمند نشود مشاورعالی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ساختار بیمه هرگز نباید تسلیم تورم و فشارهای هدفمند شود و می‌توان به اهداف مرحله به مرحله با مدیریت منطقی بر منابع دست یافت، گفت: لازم است کمیته علمی و پیشرفته‌ای در بیمه شکل گیرد تا پاسخگوی ساختارهای […]

مشاورعالی وزیر بهداشت:ساختار بیمه تسلیم تورم و فشارهای هدفمند نشود

مشاورعالی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ساختار بیمه هرگز نباید تسلیم تورم و فشارهای هدفمند شود و می‌توان به اهداف مرحله به مرحله با مدیریت منطقی بر منابع دست یافت، گفت: لازم است کمیته علمی و پیشرفته‌ای در بیمه شکل گیرد تا پاسخگوی ساختارهای علمی باشد به نحوی که تمام بیمه‌ها براساس آن شاخص‌ها و قوانین عمل کنند.

به گزارش خبرنگار آی‌هینا، دکتر محمد اسماعیل اکبری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشاور عالی وزیر بهداشت در جلسه ای که با حضور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص مدیریت هزینه های بالینی در نظام بیمه برگزار شد، با اشاره به جایگاه حساس بیمه در نظام سلامت بیان کرد: بیمه وکیل مالی مردم در تامین سلامتشان است و باید بابت ریال به ریال هزینه‌ ای که در این بخش می‌شود، پاسخگو باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ادامه داد: خوشبختانه ساختار آی تی در نظام بیمه در حال شکل گیری است و مشکلات این بخش تا حدود زیادی برطرف شده است ولی آن چیزی که بیش از هر مساله ای باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به محتوا و ساختار بیمه است تا برای بیمار بیشترین بهره را داشته باشد.

مشاورعالی وزیر بهداشت تاکید کرد: یکی از اصول دانش گرایی این است که در کارمان موثر باشیم  و در این راستا سازمان بیمه باید به نحوی توانمند شود که حتی بتواند نظام سلامت را اداره کند. بیمه باید تمام جوانب را بررسی کند که آیا اقدامی که انجام می‌دهد از هزینه اثربخشی کافی برخوردار است یا خیر.

استاد تمام کرسی جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه باید منابع مالی بیمه به درستی هزینه شود، افزود: طول عمر و کیفیت زندگی بیمار هر دو به یک اندازه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت اقدامات خوبی در جهت رفع همپوشانی انجام داده است ولی آن چیزی که باید بیش از هر مساله ای مورد توجه قرار گیرد، توجه به کیفیت اقدامات در کنار اثربخشی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر توجه به اقدامات پیشگیرانه از سوی بیمه تاکید کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد مردم در کشور کمبود ویتامین D دارند که با هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان‌های پیشرفته می‌توان این مشکلات را که اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارند، برطرف کرد.

اکبری تاکید کرد: یکی از شاخص‌های اصلی مدیریتی در حوزه بیمه ارزان سازی خدمات است . ساختار بیمه هرگز نباید تسلیم تورم و فشارهای هدفمند شود و می‌توان به اهداف مرحله به مرحله با مدیریت منطقی بر منابع دست یافت

image_pdfimage_print

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

This site is protected by wp-copyrightpro.com